22.11.10

grupa 5.
Róg Zamenhofa i Piotrkowskiej

opiekun / Marlena Wolnik - MWArchitekci
uczestnicy / Agnieszka Mizera, Izabela Słodka, Joanna Janikowska, Karolina Kryger, Karolina Owczarek, Katarzyna Tomaszewska, Marcin Kolanus, Marta Góralska, Marta Kostrzewińska, Paweł Panfiluk, Magda Kornatowska
__________________________________________________________________________________________________

Miejsca niedostrzegane, zdominowane przez kioski i parkingi. Grupa podzieliła się na dwa zespoły.

Zespół pierwszy postanowił zwrócić uwagę przechodniów na istnienie placu - przeprowadził happening „łatania ulicy”. Przy pomocy rozwieszonych w okolicy prowokacyjnych haseł (m.in.„widzisz plac?”, „znajdź plac”, „doklej się do placu”) wciągnął przechodniów w układanie placu z kolorowych fragmentów dywanu. Było to narzędzie służące dowiadywaniu się o marzeniach, pomysłach i nadziejach jakie mieszkańcy wiążą z tym miejscem. Efektem „pracy wywiadowczej” był projekt multifunkcjonalnego placu, który w zależności od chwilowych potrzeb mógłby stać się skrótem, parkingiem połączonym z obiektem handlowym, amfiteatrem, kinem letnim lub „multimurkiem” służącym odpoczynkowi.



Zespół drugi zaprezentował podejście bardziej eksperymentalne. Na podstawie obserwacji miejsca o różnych porach dnia i nocy doszedł do wniosku, iż plac jest miejscem które formuje się samo. Jest to podstawa projektu zakładającego pokrycie posadzki membraną, pod którą znajdowałaby się warstwa cieczy nienewtonowskiej – która w zależności od siły z jaką się na nią działa zmienia swoją konsystencję (im większa siła, tym mniejsza jej płynność). Pokryty w ten sposób plac stałby się „interaktywny”, dopasowywałby swoją formę i funkcję do ruchliwości i ilości użytkowników, jednocześnie generując wielkie zainteresowanie.


1 komentarz:

  1. Wczoraj tj 3.6 2017 o godz ok 12.00 w południe - obsługujący ten parking/ róg Zamenhofa i Piotrkowskiej/ zachowywał się skandalicznie. Byłam z gośćmi z zagranicy i wstyd mi było, że człowiek który obsługuje parking, zdaje się robić łaskę klientom, że raczy pobrać od nich pieniądze. Tragicznie zachowywał się jak przyjechaliśmy jak i wtedy gdy odjeżdżaliśmy. Wg mnie takich ludzi powinno się zwalniać, nie zasługują na pracę z turystami z powodu kompletnego braku kultury.

    OdpowiedzUsuń